Manifest llegit a la Manifestació Nocturna 2018

La manifestació nocturna  d’aquest 7 de març de 2018, a Barcelona, més gran que mai, ha acabat amb la lectura d’aquest manifest: 
Vivim en un clima de repressió creixent i retallades a les nostres llibertats. No només és la reforma del codi penal, empresonament i censura, és persecució de les mares que fugen amb els seus fills dels seus marits maltractadors, tancament de fronteres a les que emigren víctimes d’una política global i ambiental injusta, persecució de dissidents que no es conformen amb la norma i lluiten cada dia per canviar-la. Rere d’una façana de benestar, emprenedoria i novetat constant, s’hi amaga una política feixista i burgesa que ansia, com sempre, ser l’única supervivent. A nosaltres, aquesta nit convocades, se’ns suma la violència quotidiana contra nosaltres pel fet de ser trans, de ser bolleres, de ser dones, la violència estructural per part de l’Estat, que ens precaritza i un sistema que ens encasella en rols.

És per això que avui, tal com hem fet fins ara, hem de continuar lluitant, organitzant les nostres xarxes i teixint complicitats entre nosaltres per fer front i travessar el mur que se’ns imposa. És per això, que avui cridem AUTODEFENSA FEMINISTA y recogiendo la consigna de las compañeras zapatistas, organizamos la rabia.

Autodefensa ante la lógica de un estado que con policia, leyes y jueces pretende protegernos desde el paternalismo. Pero no necesitamos que nos defiendan, estamos aprendiendo a defendernos juntas.

Autodefensa es Yakiri cargádose a su violador; es Juana Rivas desobedeciendo al juez, es la chica de san Fermines haciendo su vida, son las compas que desobedecen al control migratorio.

Autodefensa feminista para derribar las estructuras de poder de raza, clase, sexualidad, género y capacidades.

Autodefensa, perquè som nosaltres mateixes les qui marcarem els límits i els horitzons, les qui decidirem les nostres vides i construirem el nostre futur. Feminista perquè són els feminismes els qui ens han retornat les cures, d’una mateixa, de les més properes i del nostre entorn. Perquè sabem que aquesta aliança és la nostra millor arma.

Autodefensa contra un sistema económico que fomenta el enriquecimiento para unos pocos y genera exclusión, saqueo y despojo para una mayoría. Nosotras decidimos declararnos insumisas ante la alianza criminal de patriarcado, colonialismo y capitalismo. Nos organizamos, y creamos redes de cooperación y apoyo mutuo.

Autodefensa contra la europa fortaleza: Hay que visibilizar el racismo y combatirlo, y cuestionarnos los privilegios blancos. El feminismo que no es antiracista es racista!

Autodefensa frente al sexismo, la heteronorma, el binarismo y la heterosexualidad obligatoria. Autodefensa feminista contra las violencias hacia nuestros cuerpos, la presión estética y la gordofobia.

Autodefensa feminista frente a las violencias de un sistema médico que nos enferma, etiqueta nuestro placer y nuestro dolor. Rompamos con el mito de la autosuficiencia, todas somos interdependientes y es desde nuestras autonomías que decidimos autocuidarnos colectivamente.

Autocuidados colectivos y autodefensa cada vez que nos hagan sentir que nuestros cuerpos, los cuerpos con que habitamos, son cuerpos equivocados. Autodefensa ante las patologías, contra el paternalismo, no vamos a pedir permiso para existir, y lo vamos a hacer fuera de vuestras casillas tantas veces como queramos. Autodefensa porque no queremos que nos acompañen ayudándonos a odiar nuestros cuerpos, queremos unirnos y acompañarnos entre nosotres para odiar juntes este sistema binarista y enfermo.

Autodefensa es hoy, ya, nuestra resistencia cotidiana.

Autodefensa haciendo todas las que podamos mañana huelga feminista, y luchando por todas las que no pueden hacerla.

Autodefensa hasta que no falten las presas, hasta que no haya acoso callejero, hasta que todas las horas del día sean nuestras, hasta que no queden fronteras, hasta que dejen de matarnos y no haya que gritar ni una menos, autodefensa hasta que hayamos destruido el sistema patriarcal, capitalista y racista.

Autodefensa porque queremos aprender juntas, desde la ternura, escucharnos, indignarnos ante las opresiones específicas, organizar la rabia, construir alianzas, porque JUNTAS SOMOS MÁS FUERTES!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s